13 lipca 2022

Dlaczego program zdrowia i dobrego samopoczucia powinien być częścią podejścia do zarządzania stresem w miejscu pracy?

Co uważasz za swój największy atut w miejscu pracy?

Czy są to Twoje produkty? Usługi, które świadczysz? Kapitał, który zainwestowałeś w swój biznes? Twoja siedziba?

Jak myślisz, co jest najważniejszym elementem Twojego biznesu i jego przyszłego sukcesu i wzrostu?

Czy zdziwisz się, jeśli powiemy, że to Twoi pracownicy?

Jeśli jesteś zaskoczony, to znaczy, że podchodzisz do tego biznesu zarządzania zupełnie źle!

Twoi pracownicy są najważniejszą częścią Twojego biznesu. To oni wykonują pracę, wymyślają pomysły, to oni bezpośrednio komunikują się z klientami i to im powierzasz przyszłość swojego biznesu każdego dnia, kiedy działasz jako firma.

Mając to na uwadze, powinieneś skupić się na zdrowiu swoich pracowników jako głównej pierwszej troski.

Częścią Twojego programu zarządzania stresem w miejscu pracy powinno być zdrowie i dobre samopoczucie.

Dlaczego?

Ponieważ stres w miejscu pracy to poważna sprawa i jest jednym z największych powodów nieobecności i zwolnień lekarskich.

Dlaczego warto skupić się na zarządzaniu stresem obok zdrowia?

Jeśli Twoi pracownicy odczuwają stres, nie będą pracować na miarę swoich możliwości. Oznacza to, że częściej popełniają błędy, częściej chorują i nie wychodzą z biura, mogą przypadkowo powiedzieć coś niewłaściwego do klienta i zdenerwować go, a także nie będą pracować z taką samą ilością koncentracji i skupienia.

Wszystko to w zasadzie oznacza, że przyszłość Twojej firmy wygląda nieco niepewnie.

Z drugiej strony, jeśli skupisz się na stresie w pracy i zrozumiesz główne przyczyny stresu w miejscu pracy, możesz pomóc pracownikom poradzić sobie z nim i miejmy nadzieję, że uda się go całkowicie wyeliminować.

Pomyśl o tym w ten sposób - podczas gdy Twoi pracownicy siedzą przy nowoczesnych stołach w salach konferencyjnych, próbując wymyślić nowe pomysły dla Twojej firmy, oni również mają rosnące obciążenie pracą, które czeka na nich przy biurku. Nie mogą skupić się na nowych pomysłach i współpracy, jeśli ciągle martwią się o pracę, na którą nie mają czasu.

Jednocześnie, jeśli stawiasz na ich drodze nierealistyczne terminy lub wyznaczasz cele, których nawet najbardziej produktywna osoba na świecie nie byłaby w stanie osiągnąć, już na wstępie wywołujesz stres. W takim przypadku pracownicy mogą zacząć podejmować drastyczne działania, takie jak zabieranie pracy do domu, co następnie powoduje duży wstrząs w ich równowadze między życiem domowym i zawodowym, co przyczynia się do pogorszenia ich zdrowia i samopoczucia.

Co powinien zawierać Twój program dotyczący zdrowia i dobrego samopoczucia?

To naprawdę zależy od zakresu działalności firmy i liczby zatrudnionych pracowników, ale kilka pomysłów obejmuje:

  • . otwarte drzwi polityka otwartych drzwi, aby pracownicy, którzy mogą zmagać się ze stresem w miejscu pracy lub innymi problemami, mogli zwrócić się do kierownictwa bez obaw, że zostaną osądzeni lub innych zmartwień
  • Poufne usługi doradcze
  • Szkolenie na temat strategii radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy
  • Szkolenie z zakresu zarządzania czasem
  • Szkolenie na temat rzucania palenia
  • Oferowanie tańszego członkostwa w siłowni lub pomaganie pracownikom w regularnym ćwiczeniu w inny sposób
  • Doradztwo w zakresie zdrowego odżywiania oraz oferowanie zdrowych i ekologicznych posiłków i przekąsek w stołówce
  • Regularne przerwy i oferowanie miejsc do odpoczynku z wygodnymi meblami, takimi jak sofy i kabiny
  • Przystąpienie do prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego, w którym składki są częściowo opłacane przez pracodawcę i pracownika

Skupienie się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu może bezpośrednio zmniejszyć stres w miejscu pracy, a także przyczynić się do poprawy wydajności w firmie.

Podczas gdy pracownicy siedzą przy swoich stołach biurowych, robiąc wszystko co w ich mocy dla Twojej firmy, Ty jako pracodawca powinieneś robić wszystko co w Twojej mocy dla nich. Pamiętaj, że największy atut, jaki firma może kiedykolwiek posiadać, nie ma nic wspólnego z kapitałem czy budynkami, a ma wszystko wspólnego z ludźmi, którzy siedzą przy swoich krzesłach biurowych każdego dnia i ciężko pracują dla wspólnej sprawy.

Pomaganie im w obniżeniu ciśnienia poprzez zrozumienie zarządzania stresem w miejscu pracy i inne inicjatywy związane ze zdrowiem to minimum, które możesz zrobić!