13 czerwca 2022

9 największych błędów, których należy unikać, aby zrobić wrażenie na przełożonym

Każdy chce dobrze wykonywać swoją pracę. Bez względu na to, czy uwielbiasz swoją pracę, czy nie, nikt nie chce źle wykonywać swoich obowiązków i sprawić, by jego przełożony dwa razy zastanowił się, czy w ogóle go zatrudniać.

Wszyscy jesteśmy dumni ze swojej pracy, ale czasami popełniamy błędy, z których nie zdajemy sobie sprawy, a które wpływają na nasze szanse na awans lub inne korzyści związane z pracą.

Rutyna, w której żyjesz, może przyczyniać się do do brak wydajności lub sposób, w jaki odnosisz się do swojego przełożonego. Znając najczęstsze błędy popełniane przez pracowników biurowych, możesz upewnić się, że nie popełniasz żadnego z nich, a tym samym zapewnić sobie jak największe szanse na rozwój w swojej firmie.

Późno wychodzisz z biura

Może Ci się wydawać, że wyglądasz bardzo sumiennie, ale w rzeczywistości sprawiasz wrażenie, jakbyś nie mógł poradzić sobie z natłokiem pracy w ciągu zwykłego dnia roboczego. Wychodź z biura zawsze wtedy, kiedy powinieneś, nigdy nie zostawaj do późna, zawsze przychodź wcześnie lub zabieraj pracę ze sobą do domu.

Zawsze jesz lunch przy biurku

Przerwy są potrzebne, aby być produktywnym i dać mózgowi szansę na ponowne skoncentrowanie się, ale jeśli zawsze siedzisz przy biurku i jesz lunch, Twój przełożony może pomyśleć, że nie radzisz sobie z natłokiem pracy. To trochę tak, jakbyś zawsze wychodził z biura spóźniony - jedzenie lunchu przy biurku sprawia, że wyglądasz, jakbyś miał zbyt wiele do zrobienia, a za mało czasu.

Nie utrzymujesz kontaktów towarzyskich i nie rozmawiasz z kolegami

Z pewnością nie powinno się siedzieć przy biurku i plotkować, ale jeśli nie rozmawiasz zbyt często z kolegami i nie uczestniczysz w regularnych spotkaniach towarzyskich organizowanych być może raz na miesiąc, sprawiasz wrażenie, że nie jesteś częścią zespołu. Oczywiście istnieje granica, której nie należy przekraczać, aby nie wykonywać żadnej pracy, ale pokazanie, że potrafi się dogadać z każdym, jest bardzo ważne, jeśli chce się zrobić dobre wrażenie.

Unikasz stosowania nowych innowacji z obawy/niepewności

Pracodawcy chcą, aby ich pracownicy mogli próbować nowych rzeczy i sprawdzać, czy zwiększają one wydajność, czy nie. To normalne, że obawiamy się zmian, ale trzymanie się starych sposobów pokazuje, że nie radzimy sobie z nimi dobrze. Na przykład, jeśli w miejscu pracy wprowadzono nowe stoły o podwyższonej wysokości, wypróbuj je i sprawdź, jak się z nimi czujesz. Nigdy nie wiadomo, dopóki się nie spróbuje!

Zgłaszasz się na ochotnika do wszystkiego

Jest to kolejna z tych rzeczy, które mogą wydawać się imponujące, ale w rzeczywistości mogą być dość irytujące. Jeśli zgłaszasz się na ochotnika do wszystkiego, Twój przełożony może pomyśleć, że nie masz wystarczająco dużo pracy! Ponadto sprawia to, że wyglądasz na osobę nadmiernie zaangażowaną i sprawiasz wrażenie, jakbyś uniemożliwiał innym ludziom korzystanie ze swoich możliwości.

Zawsze słuchasz podczas sesji współpracy, zamiast wnosić swój wkład

Nie każdy czuje się pewnie, zabierając głos przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej, ale ważne jest, aby od czasu do czasu wnieść swój wkład, aby być częścią zespołu. Współpraca jest dziś istotnym elementem udanego biznesu i choć słuchanie jest bardzo cenną umiejętnością, bycie głosnym i obecnym członkiem zespołu jest równie ważne.

Wywierasz presję na młodszych lub spokojniejszych pracowników

Może Ci się wydawać, że chętnie i z zapałem przedstawiasz wszystkie swoje genialne pomysły, ale jeśli regularnie jesteś zbyt głośny podczas sesji współpracy przy meblach w sali konferencyjnej, możesz mieć zbyt duży wpływ na młodszych lub spokojniejszych członków zespołu. To świetnie, że masz wiele pomysłów i jesteś żywiołowy, ale może trochę się powstrzymaj!

Często spóźniasz się do pracy

Niewłaściwa rutyna poranna oznacza, że będziesz regularnie spóźniać się do pracy i prawdopodobnie będziesz zmęczony. Możesz myśleć, że dzięki temu wyglądasz na kreatywnego i zabawnego, być może uważając, że pięć minut to nic takiego, ale pięć minut w regularnych odstępach czasu sprawia, że wyglądasz nieprofesjonalnie i nieefektywnie.

Twoje biurko jest raczej nieuporządkowane

W tej kwestii toczy się pewna debata, ponieważ niektórzy uważają, że nieporządek na biurku jest cechą osób superproduktywnych, a inni sądzą, że bałagan oznacza brak organizacji. Utrzymuj porządek na biurku tak bardzo, jak to tylko możliwe, ale jednocześnie pozwól, aby stało się ono zwykłym miejscem pracy.

Unikanie tych 9 błędów pozwoli Ci zachować dobre stosunki z przełożonym w przypadku awansu!